Office Secretary
  • Home
  • Diensten
    • Office Support
    • Juridisch secretaresse
    • Project support
  • Pakketten
    • Office Support Pakketten
    • SPECIALS voor de advocatuur
  • over mij
    • Referenties
  • Blogs
  • Contact
  • Home
  • Diensten
    • Office Support
    • Juridisch secretaresse
    • Project support
  • Pakketten
    • Office Support Pakketten
    • SPECIALS voor de advocatuur
  • over mij
    • Referenties
  • Blogs
  • Contact

BLOG

Content-strategie en content-management, de verschillen uitgelegd

20/9/2020

 
Foto

Wellicht heb je er al eens van gehoord; content-strategie en content-management. Maar wat is het nu eindelijk, wat zijn de verschillen? In deze blog ga ik daar verder op in.

Zichtbaarheid op social media

Feit is dat wanneer een klant op zoek is naar een bepaald product of dienst op zoek gaat naar specificaties, ervaringen. Wanneer Google gepasseerd is en er al een mate van informatie is vergaard zal men verder op onderzoek uitgaan op social media. Denk hierbij aan Facebook, Instagram, LinkedIN, Pinterest, YouTube, etc. Zo geldt dat ook voor de advocatuur en het notariaat. Je gaat immers niet met de eerste de beste advocaat of notaris in zee. Je wilt weten wat de kwaliteiten en specialisaties zijn.

Wanneer je niet of nauwelijks op social media te vinden bent heb je al minstens 10 klanten/opdrachtgevers verloren. Een potentiële klant/opdrachtgever gaat ervan uit dat je als ondernemer ook investeert in je zichtbaarheid op (o.a.) social media.

Hoe zit het met jouw online zichtbaarheid? Ben jij zichtbaar op social media? Heb je een plan van aanpak?

Foto

Content-strategie, waar te beginnen?

Je wilt als ondernemer onderscheidend zijn op jouw vakgebied. Hoe bereik je je doelgroep tussen de concurrentie en op welke manier? Zorg ervoor dat je goede en geloofwaardige content plaatst.

Bij content-strategie gaat het er om dat je je doelgroep kent; wanneer zijn zij online, wat heeft je doelgroep nodig, hoe bereik je je doelgroep en wat is de beste manier of vorm om dit aan te bieden? Zoek aansluiting op het zoekgedrag van je doelgroep. Speel in op de wensen en de behoefte van je doelgroep. Zorg dat je je doelgroep inspireert en aanspreekt met de juiste boodschap. Uiteindelijk wil je je doelgroep overtuigen en aansporen tot actie.

Een content-strategie bestaat uit 12 stappen. Enkele zijn:

  • Voel de pijn van de doelgroep, wat staat er in de weg?
  • Wat is de motivatie van je doelgroep, wat zoeken zij?
  • Bedenk een tactiek waarmee je je doelgroep wilt bereiken.

Wil jij een overzicht van alle 12 stappen? Download dan nu de infographic ‘Content-strategie’!

DOWNLOAD DE INFOGRAPHIC
Foto

Content-management, het opzetten van een communicatieplan op social media

Content-management is niet meer en niet minder dan een communicatieplan van je content op social media. Ontwikkelen, plannen, distribueren, beheren, evalueren en behouden van content.

Het is van belang om waardevolle, relevante en consistente content te plaatsen. Je wilt natuurlijk een duidelijk definieerbare doelgroep aanspreken, behouden om tot een winstgevende klantinteractie te komen. De doelgroep prikkelen, je autoriteit in de branche vergroten en klantloyaliteit opbouwen.

Wie is de verantwoordelijke voor de social media binnen de organisatie?

Het is belangrijk om de social media aan één verantwoordelijk persoon over te laten. Wanneer iedereen zich binnen de organisatie gaat bemoeien met de content raak je al snel het overzicht kwijt.

Is je onderneming te groot om de content aan een persoon toe te delen? Denk er dan eens over na om een werkgroep te maken voor de social media; van iedere afdeling een persoon. Zo krijg je namelijk een heel gevarieerde content op je social media en worden er meerdere doelgroepen bereikt. Let erop dat het wel belangrijk is dat er een eindverantwoordelijke is die de knopen doorhakt.


Wees creatief en onderscheidend in je content

Hoe bereik jij je doelgroep? Wees creatief en onderscheidend! Ik kan begrijpen dat je niet weet wat je moet schrijven. Schrijf je over een nieuw wetsartikel, een wetswijziging of over een ervaring binnen de advocatuur? Zorg ervoor dat je regelmatig content plaatst en ga hierbij voor kwaliteit. En wanneer je content hebt geschreven die een goed bereik had kan je deze zelfs voor een langere periode gebruiken. Mijn advies is om een wekelijks moment te plannen waarop je je content voor de aankomende week gaat schrijven en eventueel plannen. Speel vooral in op de actualiteiten. Door een wekelijks moment te plannen geeft dit rust en je bent consequent bezig met je content!

TIP!

Mijn tip voor je content-management is om met een kalender te werken; wat plaats je op welke dag, welke interactie (informatief, tip, sociaal, aanbod) en op welk medium? Er zijn verschillende contentkalenders online te vinden. De vraag is of deze ook gericht zijn op je eigen onderneming. Inspiratie voor een contentkalender gericht op de advocatuur? Zoek niet verder! Download deze hier.

download de contentkalender

​P.S. Zie jij door de bomen het bos niet meer of alleen maar beren op de weg? Voor een vast bedrag per maand neem ik je dit uit handen en kan jij gericht werken aan de groei van je onderneming.

Reageren is niet langer mogelijk.

    Author

    Write something about yourself. No need to be fancy, just an overview.

    Archives

    Januari 2021
    November 2020
    Oktober 2020
    September 2020
    Juni 2020
    April 2020
    Maart 2020
    Februari 2020
    Januari 2020
    December 2019
    November 2019
    Oktober 2019
    September 2019
    Augustus 2019

    Categories

    Alles

    RSS-feed

Office Secretary

Op welk gebied kunt u (freelance) support gebruiken? Neem contact met mij op.
​Bel
06 27 55 59 91 of stuur een email naar nancy@officesecretary.nl.
Stuur een mail aan Office Secretary
Naast event- en project support bied ik tevens office support en freelance support als juridisch secretaresse. ​Kortom, valt er wat te regelen? Dan moet u bij Nancy zijn!
Foto