Personal Branding in de advocatuur; hoe zet je dit in? Wanneer je als werknemer werkzaam bent binnen een (groot) advocatenkantoor zal er weinig sprake zijn van Personal Branding. In dat geval is er sprake van een huisstijl; het volledige kantoor presenteert zich via een uniforme website, opbouw van correspondentie (lay out van brieven, mails, faxen), kledingstijl, een centraal telefoonnummer, etc. Wanneer je advocaat bent met een eigen kantoor heb je natuurlijk ook te maken met een huisstijl, maar beschouw je jouw kantoor ook als een ’merk’. Je wilt onderscheidend zijn, (online) zichtbaar, werkt aan zelfontwikkeling, jouw ambities en hebt een strategie waarmee je jouw doel(en) gaat bereiken. Uniek en professioneel, je expertise tonen en nieuwe kansen uitlokken. De vent maakt het verschil, niet de tent! Be unique!Je moet je organisatie op de kaart zetten, mensen moet je kunnen vinden en zeggen ‘daar wil ik zaken mee doen’. Mensen doen zaken met mensen, niet met een logo, kantoorpand of een advertentie in de krant. Het gaat om de kwaliteit van de werknemer(s) binnen de onderneming. Vakbekwaam en gemotiveerd een prestatie neerzetten. Dit leidt tot resultaat voor de onderneming, maar ook voor jou als persoon! Be unique; waar sta je voor? Waar wil je om herinnerd worden? Waarom werk je op een bepaald rechtsgebied, wat heeft je daartoe gedreven? Blijven ontwikkelen.Focus op persoonlijke, professionele, ontwikkeling is van belang. Specialiseer je op een bepaald vakgebied, volg die studie, luister een podcast, volg de training of webinar. Door in jouw eigen ontwikkeling te investeren, investeer je tevens in de groei van je onderneming. Gedreven, dat ben jij! Jouw Personal Brand laat zien wie je bent, wat je doet (anders dan anderen) en kan daarmee de gedachten van anderen over jou beïnvloeden. Je wilt je onderscheiden op de markt, de concurrentie achter je laten, niet die ene advocaat tussen de anderen, jij bent herkenbaar! Je hebt een acquisitiestrategie die aansluit bij de doelstellingen van jouw onderneming. Cliënten herkennen je direct; je marketing is vele malen persoonlijker en men weet direct wat ze van jou kunnen verwachten. Stel jezelf vragen om jouw Personal Brand in kaart te brengen.Naast dat je voor jezelf je ambities hebt bepaald, jouw talenten en competenties hebt geanalyseerd en je concrete acties hebt opgesteld is het tijd om je de volgende vragen te stellen: 1. Wat is je doel?2. Wat maakt jou uniek? 3. Welke kansen zie je in de markt? 4. Waar herkennen mensen jou van? Wat is jouw Unique Selling Point (USP)? 5. Wanneer ben je volgens jou succesvol? Presenteer jezelf op een gouden dienblad. Personal Branding is jezelf proberen te verkopen. Doe dit dus ook online. Boek een Personal Branding-shoot bij een vakfotograaf en zorg voor duidelijke, scherpe foto’s die jou en jouw bedrijf vertegenwoordigen. Bespreek met de fotograaf hoe jij wenst over te komen op de foto’s; representatief en zelfverzekerd, foto’s van je werkplek, sfeerfoto’s. Door deze foto’s te gebruiken op social media en je website (en eventueel dag- of vakbladen) presenteer je jezelf op een gouden dienblad. Leave your mark! Ben jij op zoek naar een fotograaf die jouw Personal Brand geweldig op de gevoelige plaat vastlegt? Of wil je liever sparren over jouw Personal Branding? Call me! |
AuthorWrite something about yourself. No need to be fancy, just an overview. Archives
November 2023
Categories |
Naast event- en project support bied ik tevens office support en freelance support als juridisch secretaresse. Kortom, valt er wat te regelen? Dan moet je bij mij zijn!
|