Social media, bedrijven werken aan hun online zichtbaarheid, mensen delen er hun verhalen en ervaringen. Je kan het invullen zoals jij dat wilt. Helemaal blanco…Maar wat als je verschillende social media-kanalen beheert en op een gegeven moment ‘blanco’ bent voor wat betreft schrijven? Je weet het niet meer, je hebt zoveel geschreven over jouw product of dienst. Tips voor het schrijven van contentJe wilt schrijven, maar je hebt geen inspiratie meer voor content. In deze blog een negental tips, doe er je voordeel mee! 1. Kijk naar je vorige posts; welke deden het het beste? Waren dat de posts waarin jouw product/dienst werd aangeprezen of degene met een review? Kijk naar de tekst die je hebt geschreven en hergebruik – zij het in een ander jasje – deze. 2. Mensen doen zaken met mensen, niet met een stockfoto. Door foto’s in je content te gebruiken van ‘de dagelijkse werkzaamheden’, werknemer van de maand of een foto waarin jouw product of dienst wordt getoond behaal je een groter bereik dan de standaard stockfoto’s. 3. Inhaakkalenders, je vindt ze overal. Inhaakkalenders kan je gebruiken om de naamsbekendheid te vergroten, tenminste als de inhaker past bij jouw visie, branche, product of dienst. Wees kritisch bij het gebruik van een inhaker. 4. Wees authentiek; spring uit de menigte en zorg dat je social media-kanalen herkenbaar worden. 5. Post niet om te posten. Soms is het beter om een ‘social’ pauze in te lassen. 6. Plan vooruit! Heb je een inspiratiemoment? Schrijf je content en plan deze direct. Er zijn voldoende apps om je content te plannen (bijv. Buffer, Later, Business for Facebook, Hootsuite, Unsplash). 7. Werk met een contentkalender zodat voor jou direct inzichtelijk is wanneer je wat voor post moet schrijven. Is dit inspirerend, informerend, een tip, review, aanbod of een quote? Door voor jezelf een opzet te maken wat je wanneer gaat schrijven gaat dit je makkelijker af. Ook hier geldt; plan vooruit! 8. Schrijf content die jouw doelgroep aanspreekt. Wanneer er content wordt geschreven die jouw doelgroep totaal niet aanspreekt bestaat er een grote kans dat je jouw ‘volgers’ gaat verliezen. 9. Maak gebruik van call-to-actions. Spoor jouw volgers aan tot het zetten van actie; dit kan zijn dat zij contact met je opnemen, verwijzing naar de website of bijvoorbeeld inschrijven voor de nieuwsbrief. Uh, ik kies voor gemak.Wanneer jij ervoor kiest om in je comfort zone te blijven zitten kan dit natuurlijk ook. Dit heeft tot gevolg dat je minder online zichtbaar bent en jouw doelgroep je niet weet te bereiken. Geen zorgen, blijf zitten! Ik stel een contentkalender voor je op, zet een strategie uit en in overleg met jou ga ik aan de slag met jouw social media. Meer weten? Call me! |
AuthorWrite something about yourself. No need to be fancy, just an overview. Archives
Juni 2023
Categories |
Naast event- en project support bied ik tevens office support en freelance support als juridisch secretaresse. Kortom, valt er wat te regelen? Dan moet je bij mij zijn!
|