Office Secretary - office support voor de juridische ondernemer
  • Home
  • Diensten
    • Office Support >
      • Office Support Pakketten
    • Legal office expert
    • Project support
    • Pakketten online zichtbaarheid
  • Blogs
  • Over mij
    • Referenties
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • FAQ
  • Home
  • Diensten
    • Office Support >
      • Office Support Pakketten
    • Legal office expert
    • Project support
    • Pakketten online zichtbaarheid
  • Blogs
  • Over mij
    • Referenties
  • Contact
  • Nieuwsbrief
  • FAQ

BLOG

Remote work, hybride of in-office werken. What’s in it for you?

1/3/2022

 
Foto
Klik hier om te beweLaten we vooropstellen dat niet voor iedere ondernemer geldt dat werkzaamheden remote (op afstand) kunnen worden uitgevoerd. Denk bijvoorbeeld aan de automonteurs, leveranciers van goederen, artsen, etc. 
 
Het merendeel van de (kantoor-)werkzaamheden kunnen wel remote worden uitgevoerd. Maar hoe sta jij daar als ondernemer in? Werkt jouw personeel remote, misschien zelfs hybride (gedeeltelijk op afstand, gedeeltelijk op kantoor) of nog old school in-office?
 
Vast staat dat, dankzij de Covid-pandemie, remote work een flinke vlucht heeft genomen. Het remote work zoals wij dat kennen bestaat al jaren, alleen werd het ‘vanuit huis werken’ genoemd. 
 
Voor- en nadelen van remote work
 
Niet elke werkomgeving is geschikt voor remote work. Een ‘thuiskantoor’ of een co-working space waarvan gebruik gemaakt kan worden zijn zodanig ingericht dat de voornaamste werkzaamheden remote kunnen worden uitgevoerd. Denk daarbij aan een bureau en -stoel die op de juiste werkhoogte kunnen worden afgesteld, een ruimte die kan worden afgesloten zodat je ook daadwerkelijk kunt werken zonder te pas en te onpas te worden gestoord, een computer of laptopstandaard die op hoogte kunnen worden ingesteld, etc.. Daarnaast kleven er enkele voor- en nadelen aan remote work.  
 
De meest genoemde voordelen van remote work zijn:
  • er is aanzienlijk minder tot geen kantoorruimte nodig,
  • werknemers hebben geen reistijd en dus ook geen reiskosten, 
  • het perfecte team van werknemers kan worden samengesteld, 
  • werknemers zijn veel productiever omdat zij niet door allerlei randzaken worden afgeleid.
 
Naast voordelen zijn er uiteraard ook een aantal nadelen. Te denken valt aan:
  • er is geen of nauwelijks toezicht op het aantal werkuren van de werknemer, 
  • contacten tussen werknemers onderling vervagen, 
  • er is geen verschil meer tussen de werk- en privé omgeving,
  • kosten die moeten worden gemaakt om een remote workspace in te richten, 
  • werktijden. Worden deze goed afgebakend? Het gevaar is om langer te werken dan overeengekomen is tussen werkgever en werknemer.  
 
Hybride werken; gedeeltelijk remote en gedeeltelijk in-office
 
Naast remote work kennen we tegenwoordig ook het hybride werken. Hybride werken betekent in feite niets anders dan gedeeltelijk remote work en gedeeltelijk in-office werken. 
 
Zowel mannen als vrouwen werken hybride om zo bijvoorbeeld werk en gezin te kunnen combineren.
 
Ook het hybride werken kent enkele voordelen. Bijvoorbeeld
  • de contacten tussen werknemers onderling; zij zien elkaar met regelmaat en hebben dus ook een betere band met elkaar dan met collega’s die volledig remote werken,
  • voortgang in de werkzaamheden kan beter worden bewaakt,
  • er is aanzienlijk minder kantoorruimte nodig wanneer alle werknemers in-office werkzaam zijn. 
 
Of het hybride werken ook nadelen kent? Jazeker!
  • Het volledige team is nooit gelijktijdig op kantoor aanwezig, 
  • Scholing, cursussen, webinars, in house trainingen etc. moeten op ruime voorhand worden gepland. 
  • Er dienen duidelijke afspraken met de werknemer te worden gemaakt wanneer hij/zij op kantoor wordt verwacht en of er een maximum aantal uren geldt voor hybride werken. 
 
Het traditionele in-office werken
 
Back to basic; op kantoor werken! Iedereen werkt volledig op kantoor, eigen werkplek, vaste werktijden, de werkgever zorgt voor ergonomische en toegankelijke werkplekken. Collega’s weten elkaar te vinden voor overleg, er kunnen op korte termijn (spoed-)bijeenkomsten worden ingepland, de VrijMiBo (of op iedere andere willekeurige dag) met collega’s zorgt voor de goede contacten onderling, kantooruitjes die met het hele team plaatsvinden etc. 
 
What’s in it for you?
 
Welke vorm past het beste bij jou? Voor mijn opdrachtgevers ben ik op alle drie de gebieden werkzaam; bij de ene volledig remote, bij de ander hybride en bij weer een andere opdrachtgever in-office. 
 
Meer weten welke werkzaamheden ik voor je uit handen kan nemen zodat jij je kunt focussen op je onderneming en of ik dan remote, hybride of in-office voor je werkzaam ben? Neem dan contact met mij op!

Comments are closed.

    Author

    Write something about yourself. No need to be fancy, just an overview.

    Archives

    Maart 2022
    December 2021
    Augustus 2021
    Juli 2021
    Juni 2021
    Mei 2021
    April 2021
    Maart 2021
    Januari 2021
    November 2020
    Oktober 2020
    September 2020
    Juni 2020
    April 2020
    Maart 2020
    Februari 2020
    Januari 2020
    December 2019
    November 2019
    Oktober 2019
    September 2019
    Augustus 2019

    Categories

    Alles

    RSS-feed

Naast event- en project support bied ik tevens office support en freelance support als juridisch secretaresse. ​Kortom, valt er wat te regelen? Dan moet je bij mij zijn!
Een greep uit de programma's welke (bijna) dagelijks worden gebruikt
Foto