Klik hier om te beweLaten we vooropstellen dat niet voor iedere ondernemer geldt dat werkzaamheden remote (op afstand) kunnen worden uitgevoerd. Denk bijvoorbeeld aan de automonteurs, leveranciers van goederen, artsen, etc.
Het merendeel van de (kantoor-)werkzaamheden kunnen wel remote worden uitgevoerd. Maar hoe sta jij daar als ondernemer in? Werkt jouw personeel remote, misschien zelfs hybride (gedeeltelijk op afstand, gedeeltelijk op kantoor) of nog old school in-office? Vast staat dat, dankzij de Covid-pandemie, remote work een flinke vlucht heeft genomen. Het remote work zoals wij dat kennen bestaat al jaren, alleen werd het ‘vanuit huis werken’ genoemd. Voor- en nadelen van remote work Niet elke werkomgeving is geschikt voor remote work. Een ‘thuiskantoor’ of een co-working space waarvan gebruik gemaakt kan worden zijn zodanig ingericht dat de voornaamste werkzaamheden remote kunnen worden uitgevoerd. Denk daarbij aan een bureau en -stoel die op de juiste werkhoogte kunnen worden afgesteld, een ruimte die kan worden afgesloten zodat je ook daadwerkelijk kunt werken zonder te pas en te onpas te worden gestoord, een computer of laptopstandaard die op hoogte kunnen worden ingesteld, etc.. Daarnaast kleven er enkele voor- en nadelen aan remote work. De meest genoemde voordelen van remote work zijn:
Naast voordelen zijn er uiteraard ook een aantal nadelen. Te denken valt aan:
Hybride werken; gedeeltelijk remote en gedeeltelijk in-office Naast remote work kennen we tegenwoordig ook het hybride werken. Hybride werken betekent in feite niets anders dan gedeeltelijk remote work en gedeeltelijk in-office werken. Zowel mannen als vrouwen werken hybride om zo bijvoorbeeld werk en gezin te kunnen combineren. Ook het hybride werken kent enkele voordelen. Bijvoorbeeld
Of het hybride werken ook nadelen kent? Jazeker!
Het traditionele in-office werken Back to basic; op kantoor werken! Iedereen werkt volledig op kantoor, eigen werkplek, vaste werktijden, de werkgever zorgt voor ergonomische en toegankelijke werkplekken. Collega’s weten elkaar te vinden voor overleg, er kunnen op korte termijn (spoed-)bijeenkomsten worden ingepland, de VrijMiBo (of op iedere andere willekeurige dag) met collega’s zorgt voor de goede contacten onderling, kantooruitjes die met het hele team plaatsvinden etc. What’s in it for you? Welke vorm past het beste bij jou? Voor mijn opdrachtgevers ben ik op alle drie de gebieden werkzaam; bij de ene volledig remote, bij de ander hybride en bij weer een andere opdrachtgever in-office. Meer weten welke werkzaamheden ik voor je uit handen kan nemen zodat jij je kunt focussen op je onderneming en of ik dan remote, hybride of in-office voor je werkzaam ben? Neem dan contact met mij op! Opmerkingen zijn gesloten.
|
AuthorWrite something about yourself. No need to be fancy, just an overview. Archives
November 2023
Categories |
Naast event- en project support bied ik tevens office support en freelance support als juridisch secretaresse. Kortom, valt er wat te regelen? Dan moet je bij mij zijn!
|